View Single Post
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
*pi er forøvrig helt på bærtur, ikke så tvil om julenissen a, han kom faktisk helt på ordentlig til oss denne julaften, no joke!

Joda, litt joke, men det er faktisk helt sant at ingen i familien visste hva slags kar som leverte ei pakke til oss hver. Jeg er den yngste i familien i en alder av 27, og det er nå det virkelig begynner å bli gøy med nissen vøtt! vi har det i alle fall moro sjæl!
Vis hele sitatet...
Dette høres jævlig suspekt ut, spør du meg. Hva var det i gaven?

Men det er jo god barnelærdom at det er helt trygt å sette seg på fanget til ukjente, maskerte menn, så lenge de gir deg presanger og godteri.

Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Nei, jeg synes det er helt vanvittig at når vi først klarte å brekke ryggen på tradisjonell religion så blomstra ting som det her opp igjen. Jeg synes det er et trist tegn for menneskeheten at så mange velger å bruke slike ting som en slags sutteklut fordi de ikke føler at livet gir mening uten.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det her er litt hardt. Vi har ikke brukket ryggen på tradisjonell religion. Det er temmelig utbredt å tro på ymse guddommer, og mye tyder på at mange får bra ting ut av det i livet sitt. Jeg er ikke religiøs jeg heller, men å redusere det til en sutteklut synes jeg er en litt unysgjerrig måte å møte et fenomen som er ganske vesentlig i livet til milliarder av mennesker.

Jeg har forøvrig nøyaktig null respekt for folk som skor seg på å utnytte andres sorg og desperasjon, være seg spritister, menigheter eller kvakksalvere.
Sist endret av *pi; 5. januar 2021 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.