View Single Post
Sitat av Gnob Vis innlegg
Under installasjonen av Kali linux fra en USB, er det ikke unormalt at den ikke finner netverkskort.
Når denne feilen dukker opp, tar du ut USB brikken som du installerer fra, venter noen sekunder og setter den inn igjen. Så søker du etter nettverkskort på nytt.

Den skal nå finne nettverkskortet ditt.

Ikke meninngen å kapre tråden men den er relevant.

kan noen anbefale meg en et godt USB nettverkskort, som det er mulig å skifte mac adressen på?
Vis hele sitatet...
Hei og takk for svar. Supert!

Jeg er ferdig med installasjon, og jeg merket at Kali nå registrerte at jeg satt i en tom minnepenn. Så da er det vel håp om å få til et nettverk her også.

Adapteren jeg prøver med heter
Tp-link Archer T9UH og det ligger Linux drivere til dette kortet på hjemmesiden til tp. Mappen kan jeg overføre til Kali og pakke den ut på Desktop. Der ligger også en readme med 2 A4 sider for Kali. Jeg får det ikke helt til

Skulle de finnes en enklere måte å få et nettverkskort til å virke ?

Da er mappen med driver lagt til på skrivebord i Linux. Den er også pakket ut. Jeg skriver så følgende som står i anvisningen ... og får diverse feilmeldinger. Se to bilder. Noen ide? Ser blant annet en parantes kernel versjon parantes ... mulig jeg skal skrive noe annet der ?



Sist endret av Amistad; 4. september 2019 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.