View Single Post
Sitat av UpsAndDowns90 Vis innlegg
Burde jeg ikke ha kommet lenger etter så lang tid? Vil det noen gang slutte? Kanskje hvis jeg finner et godt liv, men jeg vet ikke hvordan.
Vis hele sitatet...
Jeg tror mange sliter med det samme som deg, at man kommer over de fysiske abstinensene, men at det er vanskelig å bytte miljø, som igjen vil gjøre det vanskelig å komme seg bort fra rusmidlene. Jeg tror det vil bli lettere å gjøre dette om du fyller dette tomrommet med noe som også gir deg fysiske kick. Jeg kjenner mange som har byttet ut rusmidler med ekstremsport - noe som neppe er tilfeldig. Fysisk aktivitet, ekstremsport eller ei, har uendelig med positive virkninger for både psykisk og fysisk helse, og utløser etterlengtede endorfiner og dopamin. Klatring trenger ikke å være så dyrt, ihvertfall ikke buldring, for det trenger du ingen kurs. Om du har mulighet til å starte med surfing eller klatring, er dette også noe man blir svært hekta på, uavhengig av nivå, og som er utrolig givende. Det koster litt dog, men om du kjenner noen med brett, kan de kanskje hjelpe deg i gang.
For å sette igang med et eller annet fysisk kan jeg rent konkret foreslå "Yoga with Adriene" på Youtube, helårsbading (prøv det! Som å bli født på nytt), intervall, styrke.

Prøv å fyll tomrommet med fysiske kick også, er poenget mitt. Det kan også være inngangsport inn til et annet miljø. Man trenger ikke være redd for å være nybegynner heller, i dag har jeg inntrykk av at folk er svært åpne for å ta imot nybegynnere i alle sporter, og at det finnes mange kurs og klubber på hobbynivå. Lykke til! Husk at man ofte trenger avstand og perspektiv for å innse hva man holder på med og hvor man vil, og at det ofte hjelper å fysisk flytte fokus for å oppnå dette.