View Single Post
Jeg gikk yrkesfag på skolen. Jeg gikk tele og kommunikasjon. Jeg har fullført læretid men ikke tatt fagbrev pga rusproblemer. Jeg føler jeg ikke kan ta dette fagbrevet nå for først så gikk jeg egentlig feil linje da jeg gikk det mine kompiser gikk og synes dette yrket er kjedelig. Jeg husker heller ikke alt slik at å skulle ta det fagbrevet nå ville vært veldig vanskelig.

Jeg går nå påbygg for å kunne få studiekompetanse, men jeg er nok redd for at jeg får ikke nok i snitt for å komme inn på høgskolen. Jeg vil veldig gjerne gå sykepleier, vernepleier eller sosionom for det jeg virkelig vil er å jobbe med mennesker.

Jeg er kjempe redd for at etter dette året blir jeg stående med studiekompetanse med akkurat for dårlige karakterer for høgskolen men heller ingen utdannelse for å jobbe med mennesker.

Jeg har også tidligere rusmisbruker, og jeg har vært i behandlingen. Jeg er 2 år rusfri, og er snart 24 år.

Spørsmålet er vel hva skal jeg gjøre? Jeg føler meg litt lost oppi det hele.. Veldig tungt å skulle bli kastet litt inn i samfunnet igjen, men jeg er motivert for å få til noe i dette livet her. Jeg har det kjempe bra på privat siden, er bare jobb og utdanning som plager meg nå for tiden. Jeg tar nok litt sorgen på forskudd her, men liker å planlegge slik at hvis jeg ikke skulle komme inn på høgskolen så har jeg en plan B.

Mvh