View Single Post
Hei, jeg går nå "Vg4 Påbygging til generell studiekompetanse for voksne" som jeg tar på 1 år og har:

Norsk + nynorsk - 393 skoletimer totalt.
Matte - 140 skoletimer totalt.
Historie - 140 skoletimer totalt
Naturfag - 84 skoletimer totalt.

Norsken virker jo som det aller verste faget, no doubt! Er 3 år med norsk man skal gjennom på ett år...

Her (norsk) VIL alle i klassen komme opp i eksamen (skriftlig), usikker på muntlig, noen som vet?

For å "naile" norsken (vertfall norsk-eksamen) tenkte jeg at ca etter jul finne frem ALLE norsk eksamener som har vært de siste 10 årene, de ligger jo på nettet uansett. Så gjøre alle sammen om å om å om å om igjen, kommer til å være sykt dårlig i starten, men tenker at etter gang nr 30-40 så kommer det seg, vil jo gå gjennom det jeg har skrevet etter hver gang, se hva jeg kan forberede osv. Jeg vil heller ikke velge samme oppgaver hver gang når det kommer til del 2 av norsk eksamenene.

Tenker å gjøre det samme for matte-eksamen, om å om å om å om igjen, men ikke like mye, er en god del flinkere i matte enn norsk så tenker det er norsken som må arbeides mest med.

Naturfag og historie er det vel "bare" sånn at man kanskje blir trukket opp i eksamen for det om jeg skjønte det riktig?

Men hva med standpunkt karakterene? Der er det jo prøver som gjelder virker det som, noen som har noen tips om hvordan man kan klare dette året med gode karakterer? Jeg leser allerede hver bidige dag etter skolen, noterer, leser, leser, noterer men virker ikke egentlig som om noe sitter i hode...

Ikke sittet på en skolebenk på over 10 år så det å studere og faktisk huske det jeg leser og i tillegg forstå det er jævla vanskelig føler jeg.

Virker det som en "grei" løsning ang når det kommer til å øve til eksamen?

Hvordan øve til prøver? Dumt spørsmål men er så lenge siden jeg har gått på skolen nå jeg har faktisk glemt hvordan man skal lære, rett og slett

Og ellers, hvordan huske det man faktisk leser og studerer? Er jo av NULL interesse det i norskboka for eksempel, så sitter ikke å ni-stirrer i boka, tvert imot, der er øynene halvveis igjen å siste setning jeg leste for 30 sek siden har jeg allerede glemt...

Noen som har gått denne linja før og kan gi meg noen tips?

Takker på forhånd



EDIT: Står vg3 som "overskrift" for tråden, men er Vg4 Påbygging til generell studiekompetanse for voksne det er snakk om
Sist endret av tooschool4cool; 9. september 2019 kl. 21:42. Grunn: feil overskrift