View Single Post
Hei, trenger råd

Stats først:
Alder 39
Alkoholiker, gått gjennom alkoholabstinenser sikkert 20 ganger uten medisin. Ingen kramper. Opplever abstinenser etter 2 dager nå med tung drikking. Kindling.
I tillegg avruset megselv hjemme (alko når det har blitt for mye alko) ved hjelp av Sobril ca 5 ganger. De første gangene gikk det ok, de siste 3 ble avhengig av Sobril. Bruker en del i ca 2-3 dager. Abstinenser 18-40 dager. Blir avhengig etter 2 dager nå med benzo pga ekstrem kindling. Abstinensene etter Sobril kicker inn ila 36-48 timer og forblir stabilt jævlige i minst 10-14 dager før de blir mildere. De blir ikke verre etter dette tidsrommet egentlig.
Gikk gjennom nok en alkoavrusning for 7 dager siden (drukket tungt i 1 måned). Denne gangen med valium. Totalt 40 mg. I dag er dag 4 etter siste dose og abst begynner å kicke inn (begynte å kjenne på dem igår med tyngde og trykk i hodet, lav energi, derealisering, litt svimmel, men ikke ille, mye verre med Sobril).
Jeg har noen spørsmål
til dere som har erfaring med Valium og Sobril (ev. annen short acting drug):
- Er styrken på Valium abst svakere enn for short-acting/Sobril generelt, slik mange amerikanske sider hevder?
- Vil Valium abst øke i styrke de neste dagene eller vil de forbli omtrent på samme nivå når de først har begynt/ som nå (De ble ikke verre etter 36-48 timer med Sobril)? Ikke erfaring med long-acting benzo…
- Da de kicket inn tidligere idag med angst/anspenthet, forknytt mage, klump i halsen, høy puls og blodtrykk 140/90, muskelrykn, uro tok jeg 500 mg Keppra. Blodtrykket, pulsen er nå vekke. Mye roligere. Lite angst og uro i kroppen. Resten av symptomene er der, men ting føles ok. Mulig det var tilfeldig, mulig Keppra. I såfall, er det slik at jeg bare dekker over symptomene med Keppra? Dvs hvis jeg slutter å bruke Keppra vil alt komme tilbake med full styrke? Forskyver jeg bare det hele frem i tid? Kan jeg bruke Keppra for å minke symptomene men likevel heles fra benzoen?

Jeg vet at mange, kanskje noen som leser dette, på avrusning får antiepileptika. Kom abstinenssymptomene tilbake når dere sluttet med antiepileptika med større styrke?
Jeg klarer ikke å finne informasjon om hvorvidt Keppra tilfører Gaba eller ikke (hvis den gjør det vil det jo bare smelle skikkelig igjen når jeg går av den da det er litt som å tilføre mer benzo for å fikse abst).

Noen som kan dele sine erfaringer rundt benzo abst under dekning av antiepileptika?