View Single Post
Sitat av denim Vis innlegg
Korstogene og inkvisisjonen var en reaksjon på den muslimske offensiven den gangen, hele det gamle romerriket var iferd med å bli overrent (byzantine som var kristent ble intatt av muslimer og ba rom om hjelp, og spania var okkupert av muslimer til 1492).

At kristne burde skamme seg over det synes jeg er søkt. De sloss for sin overlevelse som sivilisasjon. Vi hadde vært muslimer i dag om de ikke gjorde noe, jeg tror ikke de hadde stoppet i søreuropa.

Dette er akkuratt det jeg snakker om. Den som legger seg paddeflat er muligens fri for "synd", men han vil fort bli utradert av mer viljesterke folk, og til syvende og sist er det kun det det handler om. Hvem som finner seg i å bli rævkjørt og hvem som ikke gjør det.

Den eneste grunnen til at vesten er blitt verdens syndebukk er fordi vesten gidder å ta på seg den rollen, fordi vi er lært opp til å oppføre oss som ettergivende feiginger.

Vesten avskaffet slaveriet, ga verden medisiner mot sykdommer, stoppet kannibalisme etc. Hadde det ikke vært for hvite folk, hadde vi ikke hatt elektrisitet, biler, datamaskiner etc, som var et resultat av vår vestlige kultur. Arabiske slavehandlere hadde fortsatt å hente millioner av afrikanske (og hvite) slaver til statene sine i midtøsten. Der hvite rasister som ku klux klan i USA drepte et 1000 talls svarte i lynsjinger over et 100 talls år, dreper arabiske rasister i janjaweed i afrika hundretusenvis av svarte på noen få år. Ku klux klan er selve ikonet på onskap i verden, mens nesten ingen har hørt om janjaweed.
Vis hele sitatet...
Hvis det var et svar på muslimsk invasjon av Europa, ville det starta i det 8.-århundre. Og korstogene var jo ikke i nærheten av Spania, siden de muslimske lederne der hadde ikke noe i mot jøder eller kristne så lenge de betalte en skatt, men nede i midt-østen fordi en muslimsk leder tok over Jerusalem og forhindra pilegrims-reiser. De siste korstogene var jo til og med i Nord-Afrika.

For ikke å nevne inkvisisjonen og encomienda som ikke har noe med Islam å gjøre i det hele tatt. Encomienda var kanskje den verste av dem.