View Single Post
Er det noen med gammel hjemmesentral (uten NATing av TV Lan) og gammel TV plattform som har fått IGMP Proxy til å fungere?

Jeg har CPL7 (som jeg aldri har brukt), og holder nå på å sette opp pfsense slik at alt er klart til montøren kommer og flytter meg til gigabitnode og monterer opp FMG sentralen (som jeg skrur ned igjen så snart han har gått)

Problemet er at jeg ikke får de gamle motorola STBene til å fungere med IGMP proxy, NRK kanalene vises men TV portalen er utilgjengelig.
Jeg har lagt inn MAC addressen til CPL7 hjemmesentralen på IPTV Wan interfacet i pfsense, uten dette fikk den ikke IP.
IGMP Proxy er konfigurert med 172.21.0.0/16, 81.166.0.0/16, 84.234.0.0/16, 239.193.0.0/16 og 239.192.0.0/16 som upstream og routingtabellen er konfigurert ihht jockek sin post. Jeg har også lagt inn "Allow packets with IP options to pass" på firewallreglene for både IPTV Wan interfacet og på IPTV Lan interfacet.

Er det noe som må endres i konfigurasjonen hos Altibox før dette oppsettet vil fungere? Som sagt har STBene fått IP direkte fra altibox sin DHCP server frem til nå.