View Single Post
Sitat av Joey Vis innlegg
Det er faen meg bra trangsynt Arne_J. Hvilket forbilde setter vi når vi lynsjer alle som en uten å vise noe som helst kjønn ovenfor enkeltindividene?
Vis hele sitatet...
Hei, mente ikke akkurat å sette disse ansatte i gapahauk. Men man må sende signaler om at det ikke er greit å bryte loven. Det gjelder egentlig i alle bransjer, for det er jo alltid voksne som skal lære opp ungdommen til å greie jobben.

Selvfølgelig går jeg med på det at alle har rett til et privatliv, og så lenge det ikke går utover jobben, så kan man sjanse med lovverket så mye man vil. Men dette skal man heller ikke overføre til ungdommen, selv på fritida.

Barn og ungdom skal ha rett til å vokse opp uten påvirkning av rusmidler, jeg mener dessverre at man bør vente til man er ferdig "utvokst" og har lært litt om livet først. Kanskje 18 til 20-års alderen. Men også skjønnsmessig som du skriver. Noen blir litt tidligere voksen, andre har mye problemer de trenger hjelp med og da er ikke rus veien å gå.

Jeg er dog 100% for et mye sterkere psykisk helsevern, dette bør inn i barne- og ungdomsskolene. Man skal ha et privatliv, men det skal alltid være noen voksne der med kompetanse som man kan snakke med. Og da skal man ikke bruke pisk, men gulrot. Ikke i form av rusmidler, men lønnet arbeid som gir selvtillit.

Beklager hvis jeg var litt brå. Er litt engasjert rundt disse temaene. Er enig med deg i at folk kan gjøre hva de vil på fritida, men som voksen med et så viktig og ansvarsfullt yrke som barnevernsarbeider -pedagog eller hva det heter, så bør man være empatisk og sterk.