View Single Post
Dette emne har jeg lenge vurdert å ta opp, da jeg sitter på akkurat samme tanker som deg. Jeg ble medlem på dette formet da jeg var 11 år, og har vært aktiv siden. I gjennomsnitt vil jeg tro at jeg bruker rundt en time her daglig, hvor mesteparten av tiden blir brukt på å trekke til seg kunnskap.

I årene før jeg registrerte meg her på forumet hadde jeg tilnærmet ingen datakunnskaper. Jeg husker at jeg var den eneste på barneskolen som ikke klarte å bruke MSN Messenger. Etter hvert bygget jeg opp mine datakunnskaper på et nivå som var langt over mine jevnaldres. Mine kunnskaper var uansett ikke på deres nivå, og en liten stund etter at jeg registrerte meg her på forumet mottok jeg denne meldingen fra en bruker her på nFF.

greit at du bare er 12 år, men litt norsk kan du vel?

Når han spør om den er "er den dobbelt så stor, eller halvparten så liten?", så svarer du dobbelt så liten likevel.. Enten er den dobbelt så stor eller halvparten så liten. Er greit å skrive skikkelig her på forumet for det blir veldig mye drittsnakk om det etterpå.
Vis hele sitatet...
Jeg husker at jeg tok meg nær av meldingen og turde ikke å skrive her på en god stund etter. Meldingen ble lest igjen og igjen, men jeg skjønte utrolig nok ikke hva jeg hadde gjort gale. Tidligere hadde jeg en haug av slike feil, hvor jeg som i dette eksempelet sa dobbelt så liten, da jeg egentlig mente halvparten.

Første år på ungdomsskolen gikk jeg ut med en treer i norsk skriftlig og har hatt en STOR skriftlig forbedring fram til nå. Dette er naturligvis ikke bare på grunn av nFF, men det var dette forumet som åpnet internetts kunnskap for meg.

For å oppsummere, så har nFF vært en alternativ kunnskapskilde. Jeg har aldri vært typen som bruker mye tid på skolen, men har hatt en karakter økning fra 4 til 5 som jeg er overbevist om at nFF kan ta mye av kaka for.
Sist endret av Erikj; 1. mai 2011 kl. 17:08.