View Single Post
Hei jeg synnes det står respekt av å dele avrusningen deres på denne måten. Men for meg så ser det veldig ut som at dere supplerer mer en dere reduserer.

Jeg prøver ikke være ekkel. Og det finnes selvfølgelig flere veier til samme mål = rusfrihet.

Jeg har også vært i start gropa. Jeg var kanskje litt mer junky en dere 8år på minusen. og 2 mislykka metadon behandlinger mens jeg bodde i oslo.

Siste forsøket mitt på rusfrihet trengte fulstendig omstilling av hele livet. 6månder innleggelse/oppstart av lar for 3gangen. Når jeg ble utskrevet så flyttet jeg fra oslo til midtnorge. Og begynnte helt på nytt.
Jeg er på mitt 5år med reine urinprøver og står på 24mg subutex.

Jeg traff en dame når jeg flyttet til midt norge. Som misbrukte sub/amfetamin/benso/hasj.
Jeg var akkurat ferdig i avrusningen min selv. Så jeg jeg viste ville holde meg til lar medisinene å ingenting annent.

Så da ble det til å søke inn kjæresten min også til lar. Hun har aldri brukt minus eller vert avhengig av opiater. Men hatt et utbredt blandingsmisbruk. Jeg søkte ikke henne inn bare for suboxnen men like mye for regimet du må igjennom gå.

Du må ta urinprøver 2ganger i uken. Hente medisiner annenhver dag. Du må gå på møter. Du har oppfølgning av ansvarsgruppe. Mye positivt om du vil bli rusfri.

Problemet med lar er at di fleste ikke vil bli nyktern di vil bare ha ekstra dop gratis.

Jeg tror det tok 1uke å fikse med henvisningen til lar.
Og ca 3uker behandlings tid.
Etter dette var det 2uker vente tid på oppstarts plass.

Både jeg og dama er nå rusfrie. Jeg er 5år. og dama er 4år. Vi har godt gjenom alle stegene i lar systemet.

Og nå henter vi medisiner 1gang pr uke. Og tar 6-8 urinprøver pr år. Vi reiser til spania hver vinter og har utlevering på appotek der også .

Dette ble langt men det får gå. Lykke til vidre med avrusningen. Men kanskje dere skulle vudert å heller satset på lar behandling istede for å bytte til et værre blandings misbruk? Lar fungerer godt om dere ønsker rusfrihet! Dere kan jo slutte med sub etter noen år med vellykket lar behandling.