View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Det hadde jo vært det beste for TS men om det er aktuelt er jo opp til han eller hun selv. Det var ihvertfall ikke det spørsmålet gikk ut på. Tviler sterkt på at TS ikke vet at det beste for både psyke og kropp hadde vært å gi opp absolutt alt som har med rus å gjøre.
Kort sagt var jo spørsmålene angående cannabis. Det virker jo nærmest som om tråden har tatt ruspolitiske retninger nu.
Vis hele sitatet...
Da kan du jo lese åpningsinnlegget en gang til. Han skriver blant annet at han har blitt morbid etter de siste slagene.

Fra wikipedia: Morbid (av latin morbus: sykdom) er et begrep brukt i psykologien og i eldre litteratur, som beskriver en person med en sykelig og usunn fascinasjon for døden eller dødsrelaterte temaer.

En morbid person kan lengte etter døden og ha dype konflikter i sitt eget følelsesliv og tankesett, men dette er ikke et krav.

Morbid humor er humor om temaene døden og død.


Da synes jeg absolutt det er relevant å påpeke at det kanskje ikke er så lurt av TS å bytte ut en avhengighet med en annen. Hasj/weed kan kjøre psyken din ganske så hardt, og om psyken ikke er helt på topp fra før så er det enda en grunn til å styre unna. Tittelen på tråden er" begynne med marijuana i stedet for å fortsette med alkohol". Da synes jeg det er helt legitimt å komme med noen argumenter for at det kanskje ikke er så lurt, og at man heller kanskje bør vurdere å kutte ut alt av rusmidler en periode.

Beklager om jeg avsporet tråden, men synes ikke at jeg gjorde det.