View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet det Får dårlig samvittighet for da tror han at jeg går i mot han også. Og er redd for at han vil skade noen av ambulansefolkene eller lage en kjempescene, det gjør han Redd for at han ikke vil tilgi meg, se på det som at jeg svikter han og at følelsene skal endre seg pga det når psykosen går over. Kan se det for meg fra hans sko liksom, når man tror alle konspirerer mot en også plutselig ringer kjæresten til "fienden" og han blir "kidnappet" av "staten" som vil "dope han ned"... Uff det er så vanskelig jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Hvor lenge kan det vare Jeg er kjempe bekymret, han er livredd. Nå tør han ikke svare telefonen fordi han tror noen avlytter den, han trodde at jeg var kidnappet av de som skulle ta han selvom jeg svarte ja på at jeg hadde det bra, han trodde det var kidnapperne som tvang meg til å late som alt var bra og sa at jeg måtte si et kodeord om de var på vei for å ta han. Tidligere denne uken satt han med kjøkkenkniv og hammer i sofastolen han hadde flyttet ut til gangen hvor inngangsdøren er og det er ikke mulig å få han til å slappe av. Jeg skjelver selv store deler av dagen fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og er så redd på hans vegne
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk igjen for svar, det er virkelig godt å ha noen å skrive med om dette! Vennindene mine forstår ikke så de kan jeg ikke snakke med, og jeg har ikke noe forhold til noen av vennene hans så de eneste jeg kunne snakke med om det var familien hans men de orker ikke ha noe med det å gjøre! Tror ikke de skjønner hvorfor jeg gidder heller, men elsker han jo

Det har toppet seg det siste døgnet, og nå nettopp ringte han meg og sa at jeg måtte reise hjem til foreldrene mine fordi jeg ikke var trygg jeg heller. Jeg fikk ikke svart før han sa "de lytter på oss, jeg skriver melding i stedet!" og la på
Vi bor hver for oss , og psykosen går ut på at "noen" skal ta han, og da skal de ta meg også får å smerte han. Han tror at naboen min er med på det og at vennene hans konspirerer mot han og gir informasjon til de som skal ta han og han er gjennomsvett hele døgnet fordi han har denne panikken. Når jeg var hos han tidligere i kveld så stod han å gjemte seg nede på huk ved gardinen for å kikke ut uten at "de" så han og finner sammenhenger han er så overbevist om at han ikke kan oppfattes som noe annet enn gal. Nå nettopp igjen mens jeg skriver sendte han ny melding om at "de" har vært å kikket gjennom brevene hans og rørt tannkremen hans som han tror de har forgiftet

Jeg aner ikke hvordan å respondere?! Skal jeg spille med empatisk eller si alvorlig at nå må han få legehjelp!





Jeg har vært på ferie å besøkt bestevenninden min forrige uke, så derfor vet jeg ikke om han tok noe stoffer (amf, kokain, mdma) den uken men jeg tenker jo ut fra tilstanden han er i nå at han må ha gjort det for jeg har aldri sett han i nærheten av sånn utenom når han har tatt stoffer! Det kan hende han ikke har det og at han snakker sant når han nekter men erfaringsmessig innrømmer han ikke sprekkene sine fordi jeg har sagt at jeg slår opp om han fortsetter å utsette seg og meg for det.

Han har trent hver dag siden i fjor vinter når han slutta med amf og kokain, men ikke vært motivert for trening den siste måneden. Han sover ikke, har sovet et par timer bare de siste 4 døgnene, han er i helt alarm og sjokkmodus stakkar! Og kanskje litt slemt men fordi han ikke sover heller så har jeg jo litt på følelsen at han tar en stripe her og der og tror at det skal hjelpe, men han blir veldig sur når jeg mistror han for han sier at han virkelig har sluttet med amf og kokain. Har gjort han oppmerksom tydelig at hasjen heller ikke hjelper i en situasjon som nå men det sier han at ikke er noe problem og at jeg "tror bare det er psykose når jeg sier stopp med rusen, siden han har hatt det før, men denne gangen er det ekte!"
Hvordan vil ting foregå om han blir innlagt? Bedøves og beltes fast, men hva når bedøvelsen går ut og han er i like panikk igjen og tror alle konspirerer mot han? Stakkars, han må jo føle seg fullstendig kokt i hodet! Og jeg blir også det av alt han sier og er på Bare mens jeg har skrevet dette har han ringt 8 ganger, han hvisker og får ikke sagt noe fornuftig og jeg gråter fordi han har det sånn og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre! Jeg spurte han hva jeg kunne gjøre for at han skulle få det bedre og han sa med hard hviskeropestemme "FLYTT VEKK FØR DE FINNER DEG OGSÅ!" . Han er livredd og overbevist om at noen vil ta han. Jeg er ikke redd for det men er redd for hans psykiske helse og om han blir ødelagt av dette her for godt nå
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke kvalifisert nok til og uttale meg og hans behandlingsform.
Men at det er tungt for han nå det er det ikke tvil om.

Skal ikke sitte her og si han har tatt noe annet enn rev, men om man legger sammens 2 og 2 så skjønner man jo det mtp ant våken døgn osv. Med hans tideligere erfaring med stoffene som gjør deg litt mer våken enn mann i gata.

Om du hadde ringt etter hjelp så tipper jeg de ikke hadde kommet faktisk. Med mindre du pynter litt og sier han sitter med kniv og hammer så klart.

Da kommer snuten og sykebil og snuten holder han fast så ambulansepersonell får gitt/gjort sitt arbeid så er det natta og sikkert en del timer søvn.

Så våkner han og får mat/pleie og hjelp også kommer det en psykolog og snakker med han. Er han normal så er det ingen belteseng er han sur og truende er det ofc det.

Så bestemmer psykologen veien videre. Kanskje han bare trenger en ukes pause med søvn og mat og pleie.

Men før du ringer noen så bør du vite om han har kåken stappa full av droger for da bærer det på fengselsbesøk når politiet er ferdig med saken om.3 år samt gjeld og evt stress vis han har nr til folk på tlf.


Men alle her skjønner jo at han trenger søvn evt hjelp?