View Single Post
Jeg har ikke opplevd noe psykose, men går likevel igjennom noe veldig lignende. Som subscribe skriver, så datt jeg ut av mange av mine rutiner, isolerte meg, sluttet å være i aktivitet, ikke noe jobb eller skole og jeg bestilte altfor mye pizza haha. Hverdagen var kaos rett og slett. Jeg fortsatte å røyke til tross for alt dette og gradvis så ble høyene mine verre. Jeg opplevde kramper i føttene til å begynne med og litt generell angst.

Det tippa helt over etter at jeg tok 2C-B sammen med weed. 2C-B trippen var ikke noe særlig å skryte av. Jeg kjeda meg, var litt anspent og følte ikke at jeg fikk den effekten jeg ville ha. Så jeg røyka litt weed i håp om at det kom til å få meg til et godt stadie som jeg har opplevd gang på gang tidligere. Det jeg ikke tenkte igjennom var hvordan livet mitt hadde blitt og hvordan rus påvirket meg negativt pga situasjonen der og da. Jeg fikk mitt aller første panikk anfall og trødde rett og slett at jeg hadde et hjerte infarkt. Det varte i 6 timer med kramper i hele kroppen og en stikkende følelse i hjertet som om noen hadde stukket meg med en kniv.

Det påvirket meg ikke så mye i etterkant heldigvis så jeg la det hele under teppet. Livet fortsatte som vanlig og alt var bra. Så hvorfor ikke ta litt LSD 2 uker senere og heller droppe weeden helt? Det samme skjedde igjen, bare mye mer intenst og med en varighet på hele 20 timer før jeg falt sammen av utmattelse. Etter dette, så hadde jeg daglige panikk anfall og var redd for at jeg kom til å dø når som helst. Fikk til og med panikk anfall når jeg sov og hadde helt forferdelig mareritt.

Heldigvis så ga panikk anfallene seg etterhvert men det tok rundt et halvt år før de sluttet å komme. Jeg prøvde også å røyke iløpet av det halv året men det var ikke noe gøy så den ideen droppa jeg fort. Fikk bare angst og anfall. Jeg prøvde igjen når den verste angsten hadde gitt seg når jeg var edru, bare i mindre doser. Angsten var der fortsatt men den var tolererbar. Den kom hardt tilbake om jeg tok for mye da.

Det som har funket for meg er å rett og slett fortsette å røyke i små doser sånn at hjernen forstår at det ikke er noe å være redd for. Det har funket det men angsten er ikke helt borte. Jeg tenker også til meg selv at det kanskje ikke er det lureste å jobbe seg inn igjen heller, hvertfall ikke enda. Som subscribe også sa, så føler jeg at det ville vært ganske destruktivt å fortsette å røyke når det er så mange uløste problemer i livet mitt.

Dine opplevelser på psykadeliske rusmidler kommer alltid til å gjenspeile ditt edru liv. Har du angst, så kan du banne på at alt fra weed til LSD kommer til å forsterke det til ekstreme grader. Den eneste måten du kan løse det på er å ta en ordentlig good look på hvordan livet ditt er og fikse det du ikke liker med det. Du kan kanskje røyke deg inn i det igjen uten å fikse noe som helst men jeg ville gjetta at det er en veldig midlertidig løsning. Så lenge problemene er der, så er det alltid en sjanse for at du får en veldig dårlig opplevelse på rus.
Sist endret av Raging Vlad; 14. september 2018 kl. 01:54.