View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av Warz Vis innlegg
Takk Nichotin!

Fordi nå er det OSS, folket som styrer! Da er det bye-bye til grådige banker og reguleringskåte myndigheter. Det er en vesentlig forskjell.

Ja det er helt korrekt. Uten å kunne kontrollere folks pengebruk er det vanskelig å beholde makten. Liker du ikke Wikileaks ? no problem! La oss bare fryse kontoene! Noe annet du ikke liker? Frys i vei.

Det har jeg ikke hørt om, kilde?
Vis hele sitatet...
Finner ikke noe kilde atm, men skal se om jeg ikke finner en etterhvert.
Men var en god egold bruker på den tia, og husker ossen egold dollaren raste ned imot webmoney ol..


Feil, fordi USA i praksis stengte e-gold.
Vis hele sitatet...
Hadde egold hatt mye å tjene på det hadde de nok fort ordna en løsning som de Amerikanske myndighetene hadde gått med på. Men da ville de uansett mista alle kundene sine..

Nå skjønner jeg hva du mener, jeg trodde du snakket om det grunnleggende, men du mener chargebacks ikke sant? Da spør jeg deg, hva er i veien for å starte paybit backed by bitcoin og innføre chargebacks? Problem solved.
Vis hele sitatet...
Skal man ha med chargebacks så mister man hele poenget med bitcoin, som jo er anonymitet.
Case closed. Det er klart skal du bruke bitcoin direkte må du basere deg på reputation. Noe ala ebay?
Vis hele sitatet...
Dette går til en viss grad på forum og liknende, men jo mer utbredt det blir, jo flere vil bli svindla. Og når noe er anonymt er det også så alt for simpelt og regge kontoer og fake reputation.
Vel, det er litt fortidlig å si, men jeg er overbevist om at bitcoin vil bli minst like stor som e-gold var engang i tiden. Og ja, jeg har faktisk puttet pengene "where my mouth is"...

Det finnes mange lovlige virksomheter som benytter bitcoin fortiden, men det finnes også ulovlige markedet som f.eks dette:
http://i.imgur.com/2Pb45.png
Er ikke dette litt fascinerende? Her er det noen luringer utnytter bitcoin til å kjøpe/selge narkotika!?
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Det kan nok godt hende, det er alltid etterspørsel for en betalingsmåte på nettet, som er like usporbar og simpel som kontanter er i det virkelig liv.

Slike markeder har det da eksistert en god stund, og fler har blitt tatt ned med mange arrestasjoner, f.eks shadowcrew.