View Single Post
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Vil nå si det er vesentlig forskjell på å injesere seg eller innta ymmse dop å diverse boler opp mot en levende organisme/bakterie/virus viss eneste jobb er å overleve, som gir den kjedelige birvikningen av å gjøre deg litt syk, ganske syk, helt jævli syk eller i værstefall dø.
Jeg løper absolutt ikke mot det første de kommer til å proklamere som vaksine.
Vis hele sitatet...
Ja, det er klart det er en vesentlig forskjell her: Det er MYE tryggere å ta en vaksine enn å skyte gatedop!

En vaksine, uansett hvor dårlig fundert virkninga måtte være, er produsert etter GMP. For legemidler innebærer dette blant annet følgende:
  • Hygienen under produksjon er ivaretatt og verifisert.
  • Produktet inneholder det fabrikaten sier at det gjør.
  • Produktet inneholder ikke ting fabrikaten ikke opplyser om.
  • Produktet kan i alle ledd spores tilbake til opprinnelsen.
  • Produksjonsprosessen er klarlagt i detalj.
Det betyr for eksempel at dersom noen får en allergisk reaksjon, så kan legene ganske fort avklare hva som er åsaken. Og dersom en batch er kontaminert, så kan årsaken kjapt avklares og resten av batchen tilbakekalles før andre får stoffet. Med gatedop faller alt det overstående bort. Hvilket stoff fikk du i deg? Hvor mye? Hva annet fikk du i deg? Hvor kommer stoffet fra, hvordan har det blitt behandla underveis, av hvem? Og ikke minst hygienen! En vaksine som du skyter inn i kroppen, hva enn det er snakk om, er ikke kontaminert med bakterier som ikke skal være der. Selv glassutstyret til laben som laget råvarene er sterile. Et stoff som har blitt produsert i plastdunker i jungelen og siden har tilbrakt lang tid i forskjellige menneskers rompehull og andre kroppsåpninger er opplagt ikke like sterilt. Det er sånt som kan gi nekrose og andre utriveligheter, noe de fleste sprøytenarkomane kan si en ting eller tre om.

Resonnementet om at vaksina kommer for tidlig, og at man må ha kutta noen hjørner for å få det til har jeg forståelse for. Jeg er ikke nødvendigvis enig i konklusjonen, men jeg har stor forståelse for bekymringa. Like fullt er det opplagt at den aktuelle vaksina ikke kommer til å inneholde knuste lovehearts, avføring eller sykkelolje. Å begynne å henge seg opp i teknikaliteter om virologi når sammenligningsgrunnlaget bokstavelig talt inneholder industriavfall og ukjent biologisk materiale er søkt!

Da virker det faktisk heller som om man har bestemt seg for å være mot vaksina på forhånd, og deretter velger hva man vil vektlegge for å rasjonalisere beslutningen.
Sist endret av Myoxocephalus; 24. oktober 2020 kl. 18:46.