View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv trappet ned til 3 mg og skal seponere over nyttår. LAR-legen min lar meg gå på temgesic slik at jeg kan trappe ned til 0.6 mg buprenorfin før jeg seponerer. I følge legen vil dette gi ingen abstinenser men legen virker overfladisk og bagatelliserer mye. Tror du at du hadde fått mindere abstinenser om du hadde trappet saktere ned på temgesic?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Jeg trappet ned på Norsrpan smerteplaster og synes egentlig det gikk fint. Disse abstinensene kan ikke sammenlignes med de jeg opplevd før når jeg har gått av hero og piller. Jeg hadde rett og slett angst for abstinensene men de kom aldri. Da mener jeg RLS, frysing, skjelving, oppkast og søvnløse netter med kramper osv.

Denne gangen er abstinensene på en måte jeg ikke har opplevd før. Hele kroppen er tom- totalt energiløs og diare fra en annen verden og det gjør jo til at jeg knapt kan gå ut. Så da sitter jeg her da... Men det går bra, forstår bare at det vil ta tid.

Jeg forstår hva du mener med at legen bagatelliserer dette, føler også lar gjorde det samme til meg. De sa til og med at jeg kunne dra på jobb ved seponering. Tror rett og slett ikke de veit bedre. Mitt tips til deg- bare hopp i det! Gå av! (med sakte nedtrapping såklart) klarer jeg ,klarer du!

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Har hørt flere si, at når man skal gå av buprenorfin, lønner det seg å gå over til mere kortidsvirkende opiat som f.eks oxycontin i noen uker. Og deretter ennå mere kortidsvirkende som f.eks oxynorm. De er mye fortere ute av kroppen, og abstinensene varer ikke så lenge...
Vis hele sitatet...
ja, det er absolutt lurt med nedtrapping med et annet opiat når man kommer under 2mg. Jeg fikk norspan smerteplaster og det fungerte helt fint for min del iallfall. Helt til seponering : P
Sist endret av Melina88; 16. oktober 2019 kl. 05:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.