Tråd: [nrk] Trekant
View Single Post
Nå befinner jeg meg sikkert ikke innenfor målgruppen, men er over gjennomsnittlig interessert og kikket gjennom begge episodene og kommer nok til å se på fler. Jeg håper derimot at det tar seg opp litt i kommende episoder, for jeg synes det var litt sparsomt med opplysninger av nytteverdi. Som for eksempel det at klitoris er 20cm var nytt for meg, men ser ikke helt nytten av å vite det, selv om det er interessant. Det var også nytt for meg at man kan få klamydia i halsen, men da vil jeg si at en fast sex partner, appellerer mer til meg, enn oralsex med glad-pakk og kondom.

Jeg får også et lite inntrykk av at NRK med denne serien prøver og sjokkere litt, nettopp for å skape debatt rundt tema, noe jeg ser på som bra.

Jeg tenker også at det er ganske normalt at man ikke prater så mye med egne foreldre om sex, da de færreste ønsker alt for mange detaljer rund egne foreldres sex-liv. Det er da greit å supplere på (de i mange tilfeller, dårlige/mangelfulle) opplysninger man får fra skolen, med informasjon fra for eksempel programmer som trekant.

Så min dom blir så langt greit nok, men positivt overraskende at NRK kommer med et slikt program.
Sist endret av Veggen; 4. november 2010 kl. 23:01.