View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har lenge hatt lyst å lage en forbedret versjon av dette klassiske bakgrunnsbildet jeg husker jeg fant en gang
i en mørk gymsal omringet av svette nerder som spillte CS og Warcraft.


Etter en god stund så har jeg nærmet meg noe, men jeg er litt uenig med meg selv angående noen detaljer, jeg vil selvfølgelig
jobbe mer med bakken og hvor soppen springer ut, det ser for kunstig/enkelt ut og jeg vil prøve å få til noe mer organisk, helst at de er del av en gresstusse slik fleinsopp ofte vokser
ute i naturen, så bakken er midlertidig for nå.
Jeg har prøvd med med litt variasjoner, et der soppene har en annen refraksjonsindeks (måten lyset brytes på igjennom soppenes gjennomsiktige materiale) og en slags edge glow som jeg har
rendret ut med forskjellige farger og intensitet.

Her er eksemplene så langt:

Litt glow på soppene, smule refraksjonsindeks


Forsøk 2: Bytta ut bakken her og den ser ikke helt ut så vennligst ignorer den:P
Liten refraksjonsindeks, omtrent helt gjennomsiktig, litt mer glød og mindre belysning rundt soppene


Forsøk 3: Lær litt mer om materialer, klarte å legge glow (lilla) til bare kantene som gir de et litt mer magisk preg, igjen ignorer bakken, den er ikke helt på plass.


Forsøk 4: Samme som over, men med blå glow


Forsøk 5: Samme som de to over men med hvit glow og mindre intensitet



Drømmen hadde jo vært å fått til noe som ser ut som et beiteområde i norsk kulturlandskap, men jeg får se hvor flink jeg blir på å lage gress og å få det til å se organisk ut.