View Single Post
Selv ønsker jeg å kjøre på luft. Helt vanlig luft, kraftig komprimert. Etter samme prinsipp som luftverktøyet vi alle kjenner.
Om jeg hadde hatt en veldig lett donor bil eller kanskje atv så skulle jeg laget et luftdrevet kjøretøy for kjøring lokalt de gangene en skal storhandle, trenger ny vaskemaskin eller ønsker seg en liten søndagstur selv om regnet siler ned. Eller kanskje en hybrid, en liten batteribank stor nok til å drive en kompressor. Så kunne en fylt luft tankene fra en stor kompressor før avgang - og om en skulle litt lengre så kunne en fylt opp luft-tankene med en portabel kompressor som henter energi fra batteribanken. Hadde vært digg å stoppet på Esso'n og kun fylt tanken opp med luft

Men stort sett klarer jeg meg helt fint med sykkel, riktignok med batteri men null utslipp lokalt

Regen av luft er jo nesten like enkelt som elektrisitet. Så kanskje man kan tyne litt ekstra kjørelengde med regen.
Sist endret av frtoretang; 12. september 2016 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.