View Single Post
Sitat av stepry Vis innlegg
Dette er kanskje vanskelig å svare på, men jeg prøver alikevel.

Jeg har lenge vært fascinert av LSD og DMT. Jeg har imidlertid aldri prøvd, da jeg har lest at det vil forandre deg som person. Slik situasjonen er nå, spesielt i jobbsammenheng, så er det viktig at jeg ikke plutselig skal miste interessen og motivasjonen for det jeg driver med. Av denne grunn så har jeg tenkt at jeg skal vente med å teste dette til livssituasjonen min tillater at jeg kan forandre personligheten. Men dersom jeg mikrodoserer, vil kjangsen for å få en personlighetsforandring være mindre enn om jeg skulle ha tatt en "normal" dose?

I hvilken grad kan man oppleve å få en personlighetsforandring ved å prøve LSD eller DMT? Dersom man trippen gjør at jeg forandrer meg, er det slik at jeg kan forandre meg til en person som jeg på nåværende tidspunkt ikke vil være? Kan man f.eks. plutselig slutte å elske kjæresten sin?

Dersom jeg, som aldri tidligere har prøvd psykedelika, skulle ha prøvd meg på mikrodosering av LSD, er det slik at jeg ved en lav dose kan gjøre dette trygt alene, uten å ha en tripsitter? Det frister nemlig veldig mye å prøve meg på dette, tenker da at jeg starter med 5μg, vil jeg ved en så lav dose slippe å muligens "badtrippe"? Er det slik at man ved så lave doser ikke "tripper", og at man kan fremtre på en tilnærmet normal måte?
Vis hele sitatet...
Personlighetsforandringer etter psychedelica er ikke noe som plutselig bare kommer etter trippen, ihvertfall ikke så langt jeg har sett, hørt og opplevd. Det som heller skjer er at man gradvis innser at man ikke liker jobben, kjæresten eller livssituasjonen generelt - om man har noe liggende i underbevisstheten som sier at man ikke liker livet sitt. Slike personlighetsforandringer skjer, så vidt jeg har forstått kun personer som allerede føler at noe er galt med livet sitt, men at de bare ikke klarer å sette fingeren på hva det er. If you get my drift. Hvis du vet med deg selv at du digger jobben din nå, så vil du også digge jobben din etter trippen. De eneste personlighetsforandringene jeg har fått etter min karriere med psychedelica kom gradvis etter kanskje den femte trippen jeg hadde med relativt store doser er at jeg gradvis ble bedre av depresjon og angst, som jeg slet mye med før. Med andre ord, om du liker livet ditt og er fornøyd med det du har, så er det eneste som skjer, om noe, er at du blir mer takknemlig for det du har og setter mer pris på det. Jeg snakker veldig subjektivt nå fra egne erfaringer jeg har sett fra både meg selv og andre jeg har trippet med. Jeg har for øvrig enda ikke hørt en eneste person si de har en negativ erfaring med noe psychedelica. Noen forteller meg at de aldri vil prøve det igjen, fordi det var ikke noe for de, men ingen har sagt at de har angret.

Mikrodoseringer er, uten at jeg har særlig god førstehåndserfaring med det selv, mer et redskap for å høyne kreativitet, energinivå og generelt sett forbedre den du er fra før av. Mikrodoseringer er altså ikke noe som vil forandre personligheten din, men kanskje gi deg litt mer "driv" i hverdagen. Igjen ganske subjektivt da jeg har bare lest vagt om hva mikrodoseringer er godt for på det store internettet. Du kan ihvertfall ikke ha noe "badtripp" på mikrodoseringer.