View Single Post
Sitat av DrDestructo Vis innlegg
Det kan du. Jeg har egentlig tenkt USG, men leste her i den tråden at Ubiquiti Edgerouter anbefales da den har kraftigere CPU. Unntatt Edgerouter X-SFP dersom du har Altibox 300/300 eller høyere hastighet. Jeg har Egderouter 6P, og den har ingen switchchip. Ble mye plunder med oppsettet, men nå fungerer det strålende. Noen Edgerouter modeller har switch chip, og det gjør det litt enklere mtp oppsett.



Vel, jeg har kastet ASUS routeren på båten til fordel for Ubiquiti Edgerouter med SFP porten.

Selv skjønner jeg ikke poenget med å bruke ASUS router uten ZyXel hjemmesentralen. Din Asus har ikke SFP port Men bare hvis du må ha den, trenger du en mediakonverter til å omforme fibersignaler til kobbersignaler. Har din Asus ikke VLAN støtte, søk etter i dd-wrt forum for egne firmware med vlan støtte. Altibox løsningen krever router med vlan-support.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt med å fjerne hjemmesentralen å bruke Asusen var at det støtt var ett eller annet problem. Bare ved å gå inn på en internettside stod musejulet og "spannt" i evigheter. Ble kvitt slikt samt jeg fikk bedre oversikt over nettverket når jeg tok i bruk Asusen.

Jeg har mediakonverter, og jeg har brukt Asusen, det har fungert for meg det. Litt av spørsmålet blir; nytter det med Vlan støtte med den nye tv løsningen? Har hatt tv og internett før og da kjørte jeg Vlan 102 og 101/eller 3. Så det blir det samme nå med nye tv løsningen kontra den gamle?

Angående cpu så skal vel den USG'en holde hvis jeg ikke bruker Qos og slikt? Jeg går ut i fra det jeg har hørt så det er derfor jeg stiller spørsmålene her. Vil ikke kjøpe meg noe jeg ikke kan bruke, for det er jo bortkastet. Jeg skjønner at det finnes kraftigere cpu, men trenger jeg det? Er det slik at USG ikke takler 500/500 f.eks?