View Single Post
Hei alle sammen, jeg har noen spørsmål etter jeg leste tråden til aBc på forumet her vedr. folk blir merket som utvandret istedet for UFB m.m

Her er min historie, skal prøve å gjøre det kort, for det har ikke skjedd noe med meg, men jeg lurer på om det kan skje noe med meg i framtiden med tanke på lover og rettigheter:

Jeg bodde hjemme alltid, fram til jeg var 18-19, flyttet ut i ca. 1 år, og flyttet hjem igjen når leiekontrakten var over fordi jeg hadde mål om å reise til utlandet for å studere, og hadde samlet opp penger til dette.

Jeg reiser, kjøper forsikring, søker studielån, studentforsikring via ANSA, bekreftet at skolen jeg skal studere ved er godkjent av Lånekassen m.m

Og det var alltid tydelig at hjemmeadresse var min studentadresse hvor brev, beskjeder m.m - dette var et råd jeg fikk av ANSA. "Som student bør du beholde hjemmeadressen som bostedsadresse så lenge du er student."

Etter noen år uten noe uvanlig kommer det plutselig et brev fra banken hvor det står "Uten Fast Bopel" - jeg tenkte ikke mye over det, og bare levde videre.

Så flyttet jeg hjem et år etter dette Uten Fast Bopel-greia, og fikk plutselig ikke registrert simkort eller noe - og sto som Uten Fast Bopel overalt.

Jeg måtte gå til skatteetaten med pass og bevis om at jeg var meg, og at jeg måtte finne meg et sted å bo ASAP (familien hadde flyttet fra den første adressen iløpet av de 4-5 årene jeg var utenlands)

Jeg måtte altså "innvandre" igjen uten at jeg NOENGANG har nevnt utvandring, og ALLTID hatt status som student.


Jeg har fast jobb, og mottar ikke midler fra NAV m.m - så jeg har ikke merket noe spesielt til dette.

Men kan det være noe som kan ramme meg i fremtiden mtp pensjon, huslån m.m?

Jeg er en alminnelig 30 år gammel kosegutt med lave ambisjoner om høy lønn