View Single Post
Forsøk helst å bare gjøre 1 endring, lagre BIOS også restarte for å se om det hjelper. Om du endrer alt mulig på en gang blir det vanskelig å vite hva som faktisk virket.

Under BOOT forsøk å endre FAST BOOT til ENABLED. Såvidt jeg husker vil fast boot automatisk skippe tester under BOOT.

Under ADVANCED > SATA slå av SELF TEST. Denne testen tror jeg foregår under BOOT og kan være årsaken til at oppstartstiden blir lang.


På samme plass forsøke også å se om endringer på BOOT LOGO DISPLAY endrer oppstartstiden. Ikke testet den selv, men verdt å prøve.
POST DELAY er satt til 4 sekunder. Det valget tror jeg forsvinner om du slår av BOOT LOGO DISPLAY, ser ut som dette alene øker oppstartstia med 4 sekunder.



Ser du har et par plasser du kan kan forsøke å endre AUTO til ENABLE om det er mulig.

Det var en under AI TWEAKER >BOOT PERFORMANCE MODE, den står på AUTO. Forsøk å endre til ENABLED.
Andre var under ADVANCED > BOOT PERFORMANCE MODE står også på AUTO. Forsøk å endre til ENABLED.

Husker ikke helt hva ADVANCED > "memory remap" funksjonen er eller hva den gjør, men såvidt jeg kan huske så leste pc'n ram-størrelsen feil når den var aktivert. Men dette tar jeg fra hukommelsen, og det er ikke alltid den spiller på lag. Så det kan være siste du forsøker å endre på.

Ser ikke ut til at at grafikk kortet blir gjenkjent. Forsøk å ta ut kortet og sett det inn igjen. Vær sikker på at kortet går helt inn hele veien slik at det er ordentlig kontakt.
Sist endret av _abc_; 12. januar 2020 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.