View Single Post
Hvilken:
Alt min sønn bør vite om verden av Fredrik Backman

Hva:
Sakset fra lenken over:

«Fredrik Backman gir gode råd til sin sønn og forteller om alt i verden som han bør vite noe om. Han skriver ærlig og oppriktig om det han vil lære bort, av stort og smått, og vi gjenkjenner den oppriktige redselen og den betingelsesløse kjærligheten vi har til våre barn. Tekstene omhandler alt sønnen trenger å vite om IKEA, fotball, ting, mannlighet, Gud og flyplasser, godhet og ondskap, å starte et band, og kjærlighet. Med stor treffsikkerhet, mye humor og et skarpt blikk på dagens foreldre gir han oss tekster vi kan le av og kjenne oss igjen i.»

Hvorfor:
Tror det var en eller annen kjendis jeg følger på Instagram e.l. som anbefalte den, og siden jeg har en sønn så tenkte jeg det kunne være en relevant bok å lese.

Hvordan:
Det var en fornøyelig bok, som godt kunne vært mye lenger. Jeg føler at jeg tidvis sliter litt med den «betingelsesløs kjærlighet»-biten av det å ha barn, så noen av tekstene gir et fint perspektiv i så måte. Språket blir innimellom litt for repeterende løssluppen, på en måte. Noen grep jeg føler går igjen litt for ofte, men det overskygges egentlig av det bra innholdet. Anbefales, hvert fall hvis du har et lite barn.