View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10105476

^ Bilde og informasjon om vedkommende, samt litt info om hendelsesforløpet og hva som skjedde i etterkant.

(( og til info; grunnen til at jeg ble så gira av utspillet til Erna, er at jeg mener hun er en av de få myndighetspersoner som reagerer med noe fornuft i saken. Marte Deborah Dalelv sier selv at hun skulle starte studier i Oslo rett til høsten og flytte inn til en ny leilighet(?), men må nå sitte i et fengsel langt unna Norge og med ingen mulightet til å reise ut siden passet er fratatt av politiet. Hadde hun vært i et bare *litt* mindre hyklersk land, så hadde hun uten problemer fått tillatelse til å reise hjem.

Reagerer også på oppførselen til de lokale politikvinnene nå når jeg leste mer detaljert gjennom saken, litt provoserende at de ikke gidder å vise mer forståelse for en kvinne i en vanskelig situasjon, men istedet gir tilsnakk.

Som sagt, repeterer at saken er egentlig en ikke-sak, ja - selv der nede (iom at tross alt ganske mange flere mennesker enn bare Marte og duden hun hadde sex med/voldtatt, har sex og drikker, selv midt i tjukkeste Arabia), og saken brukes antageligvis som et ''godt eksempel" i et regionalt politisk spill. Tør vi å håpe på at en ny utenrikstjeneste til høsten/vinteren presser på nok til å få henne endelig hjem? Btw, denne duden er også dømt og sitter fortiden i fengsel, men fikk (selvfølgelig^^) lavere straff. ))

- edit, liten ting til, var visst ikke helt ferdig; Bortsett fra statsmyndigheter, synes jeg det også er på tide at mektige vestlige bedrifter som er stasjonert der nede påvirker lovgivningen i mer levelig og mindre korrupt retning, selv om det høres merkelig ut med at bedrifter skal påvirke myndigheter, men det er slik verden (dessverre) fungerer. Dubai og andre gulfstater lever av særlig vestlige og øst-asiatere, men også av arabere fra mer normale arabiske land, og skal de fortsette å håve inn penger er de nødt til å gjøre noe med disse tingene.

Først trodde jeg hun hadde driti seg litt ut i et svært konservativt samfunn, men som flere her ante så jeg at det måtte hun da vite før hun reiste dit.. Nå som saksforløpet har kommet frem viser det seg at, igjen, så var politiet nærmest korrupte.
Sist endret av aeon_illuminate; 18. juli 2013 kl. 17:31.