View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Uef2gtL0F8E

Godt sagt av jern-Erna, bra! Nå er det bare å vente på regjeringsskiftet til høsten, som vil skifte ut pinglete og tafatte statsråder med noen som har litt mer baller. Ærlig talt burde Espen Barth Eide tatt en telefon til myndighetene i Dubai og bedt dem i det minste om en forklaring. Personlig synes jeg også han burde ha kjeftet huden full til politimyndighetene i Dubai.
Egentlig så har ikke Barth Eide gjort noen feil her, og det er egentlig ikke han jeg retter skytset mitt mot, men heller den policyen til regjeringen og særlig utenriksdepartementet.

Fordi, saken er jo kun bullshit og regelrett full av dritt. Såpass må det gå an å si, alvorlig talt altså. Dubai er, som nevnt av meg lenger oppe, et land med syke kontraster, og det BURDE gå an å (kraftig) konfrontere Dubai's myndigheter. Politiet er akkurat som myndighetene fulle av samme dritten, gir privilegier og muligheter til å slippe unna til arabiske pappagutter med sleik og fancy skjegg imens kvinnene driter på draget hvis de kommuniserer på feil måte med politiet. I tillegg til den velkjente Martine-saken så har vi hatt mange saker med der vestlige har hatt problemer med rettssystemet og mydighetene.
Et annet problem er at sharialovgivningen ikke er standardisert, og varierer fra land til land, og fra retning/lovskole til lovskole innen islamske samfunn, slik at det er ofte vanskelig å vite konkret og presist hva straffen/konsekvensene kan bli av et lovbrudd.