View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Stormen Vis innlegg
Tror du må lese opp på historien om du tror Vesten er ansvarlig for krigene i midt-østen. De gutta har holdt på i tusenvis av år; Usa ble først med i klubben etter 2. Verdenskrig - før dette hadde de en isosjonalistisk politikk..
Vis hele sitatet...
Ehh ehh ehh, hæ? Isosjonalistisk? Tusenvis av år?

Her anbefaler jeg _deg_ å lese deg _godt_ igjennom historien og historisk fakta, før du legger utpå en diskusjon som kan bli svært, svært lang. Det er nettopp dét disse diskusjonene blir, svært lange, særlig når man må kverulere med folk som hverken har enten a) i hele tatt lest/kan historien, eller b) har studert den (skolemessig), eller c) mis/feiltolker historiske begivenheter som har skjedd.

For ordens skyld; jeg forsvarer ikke "dem" i det hele tatt, og har sikkert nokså lik mening som deg i forhold til saken som har utspilt seg der nede i Dubai. Poenget mitt er bare; du skrev innlegget sannsynligvis svært fort, uten å reflektere over det du setter på trykk. Fordi, mye av det som står i innlegget ditt er direkte feil.

Sitat av Saksen Vis innlegg
Om fire hundre år løper barna rundt i et samfunn som fremdeles har en kultur; de har nemlig fått fred, ettersom den siste rest av den "opplyste" vestlige verden ikke har eksistert på to hundre, etter at de klarte å fullstendig ødelegge seg selv takket være deres merkantile antikultur. Forholdet mellom samfunnene i Midtøsten og de små, agrare i det som kaltes Vesten er imidlertid nå helt uproblematisk.
Vis hele sitatet...
Hva er det du egentlig sikter til? "Vesten" gikk forbi "Midtøsten" allerede fra og med 1300-tallet økonomisk og teknologisk, og fra og med 1550 helt fram til disse dager har Europa og litt grovere sagt den hvite mann dominert verden.

Og mener du kapitalismen/merkantile antikultur er selvdestruktiv? Jeg mener den ikke nødvendigvis er den, men kan fort bli det.. men læll.
Nå er vi relativt langt unna tråden tema.
Sist endret av aeon_illuminate; 17. juli 2013 kl. 21:23.