View Single Post
Sitat av effie
Før det første så må jeg si at det var noe du endret på etter du hadde skrevet innlegget, og noe jeg ikke fikk med meg at du hadde skrevet før nå egentlig.

Dette med at jeg ble med i menigheten sier vel ingenting om jeg tror på gud eller ikke. Jeg ble med på grunn av det sosiale, jeg kjenner jo mange folk som pleier å være der.


Å si at gud er retferdig må jeg si er litt av en påstand, når du ser på bla. alle barna som sulter i hjel hver eneste dag i Afrika. Jeg synes nå ikke det virker så retferdig jeg da.

Troen på at gud utfører mirakler er som SkyFex sier rimelig ønsketenkning. Det er nemelig slik at tilfeldighet, sammen med noe lignende murphy's lov gir utfall som virker så lite sansynelige at det kan virke som et mirakel.
Jeg kan ta et eksempel: hvis du styrter i et fly og sjansen for at du overlever er
0,00001% så er jo sjansen stor for å dø. Men hvis handlingen bare blir utført nok ganger vil det til slutt være en som overlever. Og det er klart at hvis alle dør er det ingen som husker det som noe annet en en vanelig flykrasj. Men de gangene noen overlever vil folk se på det som en handling av gud, selv om det er et høyst logisk utfall.
Vis hele sitatet...
Sosiale? Mener du det sosiale samværet sammen med Jesus? Eller mener du det at du har så få venner at du ikke har noe annet å drive med på lørdagskvelden enn å dra i menigheter selv om du er ateist? (venskaplig tull )

Og det i afrika er pga. satan eller mennesker vilje til å velge selv altså robbe afrika for alt av verdi (kolonitida).

Og den er så koselig den loven din. At folk som blir helbreda etter forbønn og som kan se etter å ha vært nesten helt blinde og kan gå etter å ha vært lam i et bein. Også når folk for kansje 10stk dette samtidig ved å "skyte" den hellige ånd på de. Det er nok altid den loven din! neppe