View Single Post
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Du og Mentalbox burde gifte dere.
Vis hele sitatet...
Ok, hvem er så mentalbox? For lat til å søke. Han får kontakte meg og se på det som en åpen søknad. hehe

Merk mine tidligere innlegg -jeg sier heller ikke at de er skyldige. Det er vel det som gjenstår å bevise. Men jeg kan bekrefte at jeg er med i en slags sekt som liker bøker som The Secret. Jeg er også en tilhenger av NLP. Utøver det til vanlig, og har god suksess med det.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hæ? Har du blitt med i en "The Secret"-sekt eller noe? :P

Skal jeg forklare deg hvordan "the secret", the law of attraction fungerer i praksis? For alle som kan litt om NLP (Nevro-linguistisk programmering), så er dette elementært. Man setter seg et mål, eller "outcome", som det heter innenfor NLP. Man ser dette målet for seg, man tenker og føler at man allerede har oppnådd dette, på samme måte som det snakkes om i filmen/boken The Secret. Imidlertid er det ikke en universell lov om tiltrekkning som gjør dette til en gunstig måte å tenke på. Det er det faktum at når du vet hvor du vil, hva du vil oppnå, da ser du lettere mulighetene du får under veis. Du er på konstant, til tider underbevisst, jakt etter måter å oppnå det målet du har satt deg, og dermed øker skjangsene for å nå det.

I tillegg til dette kommer det faktum at man blir glad hvis noe går bra, eller man oppnår et mål. Er man happy og fornøyd er det lettere å nå sitt neste mål, og klarer man det ikke er man fortsatt relativt happy, og tar det ikke så tungt som man ville gjort det om man var miserabel i utgangspunktet. Du velger til en stor grad selv om livet ditt skal være en ond sirkel, en rekke av negative hendelser og perosnlige failures, eller en lang rekke suksesser, kun avbrudt av enkelte uungåelige kjipe situasjoner. Det er imidlertid ingen naturlov som påvirker dette, bare ditt eget syn på livet, din egen måte å tenke på, som hjelper deg å jobbe målrettet.

Kongogutta kan godt ha kommet i den situasjonen de er i pga. en dårlig måte å tenke på og de er uten tvil selv (delvis) skyldige for å være der de er i dag, men det er ikke det samme som at de er skyldige i det de er anklaget for, og et gitt tankemønster kan ikke endre fortiden, slik at de blir skyldig i en forbrytelse de ikke har begått.
Vis hele sitatet...
Sist endret av JaneDoe; 21. september 2009 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.