View Single Post
Går siste året VGS selv, så er vel også skikket til å snakke om stoler og lærere... Vi begynner med stolene; har du sett kroppsholdningen til mange som går på VGS? De henger med ryggen og sitter krumrygget. Vi bruker de standard skolestolene, og jeg har aldri hatt et problem med disse, fordi jeg sitter ordentlig og ikke henger over pulten eller lager sitter med rumpa ytterst på kanten og skulderbladene på toppen av ryggen (krumrygget). Å lære elevene å sitte er faktisk beste løsning. Ryggen har ikke vært igjennom en evolusjon de siste 50 årene, og jeg har aldri hørt at det var et stort problem før, jeg velger å anta det er hvordan folk sitter som har endret seg.

Lærere som forstår elevene bedre... snu på flisa. Man er på skolen for å lære, og det er det som er lærerens jobb, nettopp å lære bort. Hvorvidt de er gode eller ikke ser jeg ikke som relevant i diskusjonen, men det er et stort problem der og. Alt fokuset på at hvert enkelt individ skal passes på så til de grader er en bjørnetjeneste for elevene. De som vifter mest med sine rettigheter på skolen er også de som forsømmer sine plikter mest.
Sist endret av Xasma; 30. mai 2011 kl. 22:11.