View Single Post
Det er nok ikke noen fast terskel, men tipper du kan få plass et sted. Dessverre vil tro ventetiden bare har blitt lengre under pandemien, men det er ingen grunn til å ikke starte prosessen.

Fortell det til kjæresten, foreldrene dine og dine nærmeste venner (om de er folk du liker og ikke henger med bare pga. alkohol)

Jeg hadde dagplass i overkant av 3 mnd, så behandlet det som en jobb. Det fungerte bra for meg, da kjæresten ikke er problemdrikker og jeg kunne vedlikeholde hverdagen på en måte. Tror det hadde vært ennå vanskeligere etter behandlingen om jeg ikke hadde hatt muligheten til å bli kjent med meg selv og verden på hjemmebane også.

Se "Innafor" episoden "Ung Alkis" på nrk. der er de blant annet på en klinikk i Oslo som fort kan være et sted du havner om du bor i området.

Det som har hjulpet meg aller mest er å fortelle mine nærmeste om problemet.
God nr. 2 var å treffe og å snakke med andre i lignende situasjon. Både unge og "eldre". Det hadde enorm motiverende effekt på meg, for den fremtiden der er så jævlig stusselig. Flere suksessfulle folk som bare har utsatt å jobbe med problemene sine oh mistet alt de har, flere ganger..

Du kommer ikke til å få noe gratis i behandlingen. Da mener jeg at du gjør 100% av jobben selv. både før og etter, men du får noen som kan sparre med på veien.

Kan også legge til at det er alle aldersgrupper innlagt. Dessverre er det ikke noen aldersgrense på rusproblemer
Sist endret av i_et_nøtteskall; 7. desember 2021 kl. 18:47.