View Single Post
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Vedkommende ble observert av en kollega og ble filmet. Filmen har i ettertid gått vitalt rundt blant kollegaene.

PS! Jeg er ikke arbeidsgiveren hans. Bare en kamerat som prøver å hjelpe.

Det skal nå være flere møter og han kan i verste fall få valget mellom å si seg opp eller bli oppsagt.

Tips og råd taes imot med takk
Vis hele sitatet...
Basert på hva du har skrevet så langt virker det helt hinsides at det skal være snakk om oppsigelse her. Jeg kan ikke forstå at det skal være grunnlag for advarsel en gang, men da tar jeg utgangspunkt i at din fremstilling er korrekt og at det ikke ligger andre omstendigheter rundt.

Dette baserer jeg på at dersom man er sykemeldt fordi man er utbrent så er det bare en fordel at man fokuserer på andre ting enn jobb, som f.eks å danse eller annen fysisk aktivitet. Hvis man er sykemeldt på grunn av vond skulder og breakdanser på den aktuelle armen er det kanskje noe annerledes, men uansett kan jeg ikke se at det skal være oppsigelsesgrunn i seg selv.

Dette er åpenbart fagforenings materiale og hvis kameraten din ikke er organisert så er det et klart eksempel for alle til hvorfor de bør organisere seg.