View Single Post
Sitat av nikita Vis innlegg
Jeg kritiserer deg ikke for å være kristen, jeg utfordrer ditt standpunkt mot abort. Det finnes kristne som er for selvbestemt abort også. I ultraortodokse Russland er det mulighet for abort frem til navlestrengen klippes for eksempel.

Kan du forklare meg hvorfor du synes det er greit at det du anser som barn drepes? Ville du gjort noe om det var fødte barn som ble drept? Er det en forskjell?
Vis hele sitatet...
Du, det er et godt spørsmål. Jeg vet at de fleste er for abort i dag. Viss vi skulle drept nyfødte barn hadde nok 90% av Norge reagert. Men siden omtrent ingen her i landet reagerer på abort, tror jeg ikke det betyr noe for dem at man tar abort, og da etter KRD sitt syn dreper barn. I følge den norske loven er det jo ikke å drepe et barn, ved å ta abort, så juridisk sett blir det nok å sette det litt på spissen.

Sitat av nikita Vis innlegg
Du mener KrFs abortpolitikk løser så mye mer?

Du sa jo selv her i sted at du var enig i min spådom: ting kommer til å bli mer liberalt heller enn mer konservativt. Er det greit for deg? Har du bare slått deg til ro med at det kommer til å bli slik, eller synes du skaper tid for handling?
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg elsker ateister med selvironi Da blir det en mer hyggelig tone, enn når det kun dreier seg om uenigheter, selv om man ikke er enige.

Vel, jeg tror nok at de fleste nordmenn og forskere skjønner at Norge blir mer og mer liberalt. Jeg har ikke slått meg til ro med at det kommer til å bli slik. Det er jo mange handlinger som foregår mot abort i dag, selv om de ikke er voldelige og ekstreme slik som i andre land. Da tenker jeg på kristne organisasjoner, felleslag, krf sitt konservative abortstandpunkt, osv. Krf er ikke imot abort, men de fører en konservativ abortpolitikk. Det å gjøre fysisk vold fordi man er uenig med noen er feil, og en dårlig måte å kjempe mot noe, etter min mening.