View Single Post
Sitat av kvarburg Vis innlegg
hei, jeg tok nettop å blanda sammen ca. 60/40 med kalksalpeter/sukker + et stearinlys og litt bakepulver. Men den derre kalksalpeteren var litt rar, den var nesten bløt og klissete. Når jeg varma det opp litt på plata, ble alt til ei suppe med konsistens som matolje/sirup... rakk ikke å dampe ut all fuktigheten da.. kan jo prøve å varme det enda mer i morgen, første gang jeg gjør dette så er litt usikker. (er forresten rennende som sirup i romtemp.)

Er ikke mye jeg lager da. maks en desiliter... prøvde forresten å lage ei lita skål i aluminiumsfolie og tenne på med creme brulee brenner (med god, blå flamme) og jeg fikk fyr etter ca 10 sekunder da jeg først måtte lage et svidd lag oppå først. Røk ganske bra i forhold til hvor mye jeg tente på, ca. 1 ts!

Dette tror jeg kan bli bra, selv om jeg brukte kalksalpeter istenenfor salpeter!

har forresten en annen pose liggende og med noe gjødsel som inneholder bor, magnesium og kalsium. er dette noe å bruke? dette er i pulverform og er kvitt/lysegrønt.
Vis hele sitatet...
Du skal bruke salpeter, ikkje kalksalpeter.

Mykje mindre kliss som du nemner og masse meir røyk!