View Single Post
Hvordan har det vært for deg?

Relativt uproblematisk. Er bifil, så blir møtt med rare fordommer både fra hetero og homo, men sånn er det vel. Har blitt mindre av det med årene ettersom de rundt meg har blitt mer voksene og jeg har gått aktivt inn for å omgås folk jeg er mer på bølgelengde med.

Hva er vanskelig?

Lite, men bikøriøse par er en evig pest og plage. Det er veldig lite som kan måle seg med kravmentaliteten til et heterofilt bikøriøst par som møter en bifil dame på fest, haha. Plutselig er du bare et sex-leketøy for dem og hva du vil og ønsker er irrelevant. Kom! Du skal bli med oss, liksom.

Folk som hører «bifil» (eller «lesbisk») og umiddelbart vil vite intime detaljer om sex-livet mitt får meg til å himle med øynene også. Skjønner du er jævla nysgjerrig, men hva med å bli litt bedre kjent først?

Søstera mi er lesbisk og har samboer. Etter 7 år opplever hun fortsatt at folk kaller kjæresten for «venninne» eller «romkamerat». Lesbiske forhold blir ofte oppfattet som mindre seriøse enn heterofile. Den stikker litt.

Men det er ikke så veldig vanskelig å be disse folka om å stikke mangelen på folkeskikk et sted sola ikke skinner. Jeg har aldri opplevd vold eller trusler på grunn av legningen min, noe jeg er veldig takknemlig for! Noen ganger blir folk ille berørt eller synes det er ekkelt, men det tåler jeg.

Lesbemiljøet i små byer (kremt, Ålesund, kremt) er også faens så incestiøst; finnes ikke en dame som ikke er eksen til alle andre i miljøet. Lykke til med å opprettholde noen form for «bro code» (ikke ligg med eksen til venninna) på et lite sted!


Hva er bra?

Alt. Elsker å våre ikke-hetero i Norge. Jeg er også «skeiv» i den forstand at jeg driver med BDSM og deltar på sex-fester og denslags, og har mye bra sex med mange forskjellige folk. Mange av vennene mine er skeive eller kinky på forskjellige måter og jeg liker at jeg kan være meg selv rundt disse. Det er en god følelse.