View Single Post
Trådstarter
31
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jeg rusmisbruker. Jeg selvmedisinerer med cannabis mot adhd symptomer. Bruker mindre enn 4 milligram THC hver dag?
Vis hele sitatet...
Tja, det kjem vel an på kven du spør, og kva setting det er snakk om. Eg har ikkje noko behov for verken å gi tommel opp eller ned til bruk av rusmidler, folk får ta ansvar for sitt eige liv og ta egne valg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det var rettet mot meg. Men kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har kjørt i påvirket tilstand. Jeg skjønner at det ikke er lett å for legen å vite om det dreier seg om misbruk eller bruk når det gjelder Cannabis, da misbrukere notorisk lyver og unnskylder forbruket sitt. Å skille disse to er ikke like lett som å skille en som misbruker og en som bruker alkohol. Hvis jeg har forstått det rett så kan førerkortet inndras dersom en person misbruker alkohol. Her er dog lista lagt mye høyere enn for eksempel Cannabis, og opplever at tvilen oftere kommer den "tiltalte" til gode i slike saker. Dette behandles jo forskjellig da alkohol er et lovlig rusmiddel. Men med introduksjonen av Sativex, så mener jeg at man bør begynne å se på om dette er riktig. Det mangler forskning, og jeg skjønner ikke hvorfor norsk helsevesen ikke er mer interessert i problemstillingen og forskning på området slik man ser foregår i andre land.

Leser at du uten unntak skriver hasj; er det noen grunn til det?
Vis hele sitatet...
Eg skriv hasj fordi eg svarte på eit konkret innlegg lenger oppe. Alkohol og bilkøyring er problematisk, og det er store mørketal når det kjem til alkoholmisbruk. Per i dag er ikkje rekreasjonell bruk av cannabis forenlig med førerkort, det forholder eg meg til.
Sist endret av Clueless; 14. mars 2018 kl. 13:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.