View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forstår kjempegodt at du ikke vil svare på medisinske spørsmål, eller bidra i diskusjoner om diverse preparater (ser at flere stiller spørsmål om dette, håper ikke det skremte deg bort). Men som flere har nevnt her hadde det vært superstilig om vi kunne stille deg spørsmål om yrket ditt og hva tanker du har rundt samfunn og helse.

Jeg så et spørsmål tidligere her angående cannabis og meldeplikt hos leger. Jeg røyker i perioder cannabis daglig, da jeg sliter med kvalme (les oppkast) og dårlig matlyst i forbindelse med det legen mener sannsynligvis er en tarmbetennelse som jeg i skrivende stund blir utredet for (ja, skulle gått til legen for lengesiden). Før jeg dro til legen fant jeg ut at Cannabis dempet disse symptomene _kraftig_. Jeg kunne plutselig fungere relativt normalt gjennom en hel dag. Nå har legen skrevet ut medisin mot kvalme til meg, og sa at den kun måtte brukes dersom jeg var ekstremt dårlig. Og etter å ha lest på nett om den aktuelle medisinen, så skjønner jeg hvorfor.

Jeg skulle så gjerne spurt legen om hva h*n tenkte om Cannabisløsningen min. Nå har jeg sluttet å røyke frem til de finner ut hva som er galt med meg, men pillene de vil/skal jeg ikke bruke mot moderat kvalme. Det gjør hverdagen min utrolig mye tyngre. Jeg vil ikke ha svar på spørsmålene jeg har til legen min, men på hva du tenker om den totale situasjonen? Burde jeg kunne snakke med legen min om dette? Eller er det bedre at folk selvmedisinerer seg i slike tilfeller uten at en får drøftet det med en fagperson?

Nå er jeg ingen "fri hasj" fyr, og jeg ser egentlig kun den medisinske nytten. Blant annet MS-pasienter som kan få såkalt "cannabisspray". Den rekerasjonelle biten kan diskuteres, men ønsker ikke en debatt om det her inne. Bør det tillates andre liknende Cannabisbaserte preparater for folk som kan ha behov for det?