Tråd: Deprimert
View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Javel, og hvor ser jeg diplomene dine?

Som en som sliter med depresjon selv kan jeg egentlig bare si rett ut at den "tough love"-greia kan du stappe milevis opp i tykktarmen.

Dønn seriøst: hvis det er alt du kan grave frem, la være å "hjelpe" noen.
Vis hele sitatet...
Tror det han prøver å komme frem til er at du ikke burde se til andre for å få deg ut av depresjonen, det er det bare deg selv og bare du som kan gjøre. Mye av det å komme ut av en depresjon handler om å forandre sine egne tenkemønstre og derav handlinger. Begynn i det små, re sengen når du har stått opp, puss tennene og ta deg en dusj. Videre så kan du for eksempel jobbe med hvordan du føler du fremstår for andre. Få en ny frisyre, kjøp nye klær, begynn på treningssenter, få deg større omgangskrets whatever. Problemet er at du er stuck et sted du ikke vil være i livet, så ta grep for å forandre det. Akkurat dette er det bare du som kan gjøre, så vær egoistisk og sett deg selv fremst.

Satt selv i et ganske dypt hull uten noen spesielt nære. Endte til slutt opp på et sted jeg absolutt ikke ville være så jeg startet å omstille tankegangen om meg selv og satt meg et personlig mål(abstrakt) som jeg siden har jobbet mot.
Men dette er selvfølgelig bare personlige erfaringer, så ta det som du vil.