Tråd: Deprimert
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har du jo ikke så mye og klage over, Kanskje du må bare venne deg til og ikke før deg topp hele tiden, Livet er opp og nedturer.
Hvis det stemmer at du har fast jobb i høy stilling du trives med må du jo være smart nok til og komme det ut av dette uten hjelp fra Randomz på nett? Hva er det egentlig du vil oppnå med denne posten?
Vis hele sitatet...
Ehh, vet ikke om du er klar over det, men både rockestjerner og fysikere blir deprimerte - intelligens og sosial/økonomisk status er faktisk ikke det eneste utslagsgivende for depressive lidelser.

Refererer til posten min over - jeg har både tjent gode penger i mitt liv, samt kvalifisert for mensa medlemskap.

Du er rimelig sneversynt om du mener det du skriver her.
Leger er for eksempel høyt oppe på listen over yrkesgrupper som tar livet av seg - er det fordi leger har lav sosial status i samfunnet vårt? Eller fordi de er økonomisk dårligere stilt enn gjennomsnittet?

Om man først skal forsøke å finne en korrelasjon mellom intelligens og depresjon er vel heller inntrykket mitt at høy intelligens minst like ofte, om ikke oftere, følges av høyere sannsynlighet for depressive lidelser.