View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei du får ikke beskjed om det.

Jadajada, jeg kjenner også til flere som ble ulovlig overvåka. Inni hodet dems...! Mens det i realiteten dreide seg om enten uforsiktighet og idiotfeil som førte til at de ble tatt eller at skråsikkerheten om overvåkning kom fra de var paranoide og trodde de var mer G enn de er, innbilte seg at de hadde vært overvåka for han der naboen MÅ ha vært en spaner og den der radonmåleren MÅ ha vært en mikrofon. Og siden de ikke fikk noe bekreftelse fra Nkom MÅTTE "overvåkninga" være ulovlig for "fa'ans polti" osv...

Metkel ble vel ikke ulovlig overvåka i prøvetida si. Det er en idiotfeil å tro at man ikke blir fulgt med på i første prøvetid etter Norges største ran og politiet er kjent med at du er stor skikkelse i Norges største kriminelle nettverk og hovedmann i flere saker.

I sakspapirene man har tilgang til å få utlevert men som få gidder å lese (mange tusen sider) før rettsak stod det all info om overvåkning ryddig satt inn i permer. Brevet fra politiet som søker om å få lov, svar på brevet og en side med vedtaket signert fra dommer, så et par hundre sider med telefontraffikken, så brev om romavlytting og godkjenning av det. Det eneste som ikke stod i sakspapirene jeg hadde tilgang til før rettsaken men såklart etter to års etterforskning var ferdig, var resultatet av romavlytting og spanere. Når jeg tok kontakt med Nkom etter rettsak og dom fikk jeg datoperioden på romavlytting men ikke innholdet.
Snuten gjorde ikke alt etter boka i min sak heller så det er ikke at jeg tror snuten aldri er sleipe, de gjennomførte en razzia her uten signatur fra dommer og påstod de hadde gitt arket til meg når jeg ba om å få se ordentlig på det. Men de hadde ikke gitt arket til meg, så i sakspapirene at dommer signerte mandagen etter de var her en fredag så da ville de bare bare assholes for å holde meg fire ekstra døgn i arresten fredag-mandag på måfå. Når det gjelder overvåkning og avlytting tviler jeg på at det er noe som pleier å skje ulovlig for det er så mange flere avdelinger og instanser som kobles inn, og alle de har ikke en konspirasjon mot deg. Det er folk som kan miste jobben sin for godt om de er med på, låser frem utstyr, monterer utstyr, lagrer og gir tilgang til funn fra utstyr, eller går gjennom eller utleverer datatrafikk uten hjemmel. Mye mer omfattende og mange fler ledd så om noen mener de har blitt ulovlig overvåka så har de etter all sannsynlighet ikke det! Fins unntak men det er heller norsk spion ulovlig overvåka av Russland type saker og ikke dealer-Børge eller wannabe-gangster Ali som plutselig blir tatt med 400gram hasj etter å ha holdt på noen år fordi en annen har outa navnet dems i avhør.