View Single Post
Sitat av ulldott Vis innlegg
Jeg kan ikke forstå at de skal lære noe om demokrati ++ i dette faget som de ikke kunne lært i de allerede nedstrippa fagene historie og samfunnsfag (og til en viss grad religion).
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår det er målet å egentlig å prøve å redusere mengden pensum som er i de "obligatoriske fagene", slik at man har færre timer som er felles og mer tid til valgfag og å gå med i dybden på ting. Altså at man flytter en del fag ut av fellesfagene og ut i egne valgfag og man kan derfor velge om man ønsker flere timer med fag innenfor samfunnsfag eller realfag. Jeg synes ihvertfall dette er gode intensjoner - og når det i tillegg er snakk om å prøve å ha mer fokus på å forberede folk på studietilværelsen tror jeg det er veldig positivt. For tror overgangen fra VGS til høyskole/universitet er temmelig svær for mange.

----

Tenker det er greit å bare minne folk på tidlig at temaet for tråden er: Skolereform og "Fremtidsfag om demokratiets prinsipper"
Vi har flere tråder (og det er bare å lage nye) om man ønsker å diskutere smittevernsegler og hvor vidt regjeringen gjør en god jobb. Men tenker det er fint å prøve å unngå at denne tråden avsporer med en gang. Skolereformen kan være et interessant tema å diskutere
Sist endret av etse; 26. mars 2021 kl. 14:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.