View Single Post
Det er kanskje ikke selgeren du bør spørre om du bør bruke produktet hvis det er tvilsomt.

Det er veldig mye uvisst med e-sig. Jeg ga det opp mye pga av at jeg merket det på pusten flere år etter jeg sluttet med sigaretter.

Det er en kjent sak at e-sig har flere mindre partikler som trekker lenger inn i lungene, det er jo ilitt urovekkende.

Hvis du snur dette på hodet så er det ikke så mye som er verre enn sigaretter. Sået, at e-sig er bedre enn vanlig sigarett er ikke nødvendigvis noe argument for at det er bra. Det er bare bedre enn noe av det verste du kan putte i kroppen.

En annen ting er jo hvor flink man er til sørge for at dampen er ren og ikke blir brent. Det er lett å tenke seg at det går en grense her på kjemikalier som er blitt fordampet vs brent. Min erfaring er at det skjer støtt og statig at det blir litt blir litt brent, bytte av coil etc etc.

Som med sigaretter var det også en formidabel tidsforsinkelse før man ble mer oppmerksom på skadene. Kombinert med en bransje som bidro til tåkelegging av farene. mpt på akkurat det er er det ganske spesielt å spørre i butikken.

https://nhi.no/for-helsepersonell/fr...g-lungesykdom/