View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Bompenger er nok ikke det smarteste tenker jeg. Bilistene punger totalt ut nærmere 60 milliarder kroner årlig. Det er mer enn nok til å bygge trygge veier og en moderne jernbane. Ikke bare er bompenger dobbeltbeskatning, det er også en ekstremt dyr måte å bygge veier på fordi så mye penger forsvinner til administrasjon og innkreving.
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør det.. pengene forsvinner til administrasjon og innkreving men alikevel må vi punge ut fordi vi må på jobb og rundtom. Jeg lurer på hvor villigheten til regjeringen er når det gjelder satsing på tog og buss, tilbudene blir stadig dyrere og dårligere.. skjønner i grunn ikke hva som skjer. Det snakkes også om miljø tiltak og om at det skal begrenses med kjøring inn i Oslo, men ikke ett ord om noe som kan hjelpe bilistene..det er kun negative ord som benyttes som f.eks avgifter og forbud. Lurer ofte på hvor mye disse regjeringsfolka forsker på hva som er best for befolkningen..om de idet heletatt tenker på det. For meg kan det virker som dem ikke tenker nøye igjennom forslagene dem kommer med idet hele tatt, men bruker prøv og feil metoden.

Personlig har jeg nå gidd opp å stemme, vi kan jo ikke ha partier som kan love gull og grønne skoger og når dem endelig blir valgt inn så gjør dem helt motsatt av hva dem blir valgt inn for.