View Single Post
Mitt bittelille bidrag er å oppfordre folk til å like FaceBook siden til Folkeaksjonen lovlige utsalgssteder for hasj og marijuana (https://www.facebook.com/luhm.no/info) media elsker å referere til FB-sider med høy oppslutning og sidestarter er både flink, grundig og saklig. Selvsagt skjønner jeg at det for mange vil være vanskelig å åpent støtte noe slikt på facebook, men hvis du virkelig støtter saken og tør å gutse litt så bare gjør det, det er det saken trenger: at folk kommer ut og støtter den!
Vis hele sitatet...
Helt enig! Anita Nyholt i LUHM er engasjert og følger nøye med, men hun trenger støtte! NORMAL har jo havnet helt på sidelinjen, de driver bare og poster vitsetegninger og forherliger cannabis, og det er bare sååå 2012 liksom...

Miljøpartiet de Grønne er det første partiet som noensinne har blitt valgt inn på Stortinget med et forslag om å utrede lovlige utsalgssteder for cannabis.

MEN dette forslaget er ekstremt omstridt innad i partiet og det var bare så vidt det gikk gjennom avstemingen på forrige landsmøte. Etter valget har det kommet til mange nye medlemmer, noe som er bra, men jeg merker at mange av dem ønsker å gjøre partiet mer mainstream. Spesielt tror disse at cannabispunktet er med på å skremme folk bort fra partiet (men jeg vet av erfaring fra valgbod at det var like mange som stemte på MDG på grunn av dette).

Derfor er det viktig at de som støtter dette (og er enig med politikken forøvrig, noe som ikke burde være så vanskelig siden også den, i motsetning til andre partier, er fornufts- og kunnskapsbasert) gjør følgende:

1) Melder seg inn her
2) Leser seg opp på helheten i denne saken
3) Møter opp på medlemsmøter i lokallaget eller grønn ungdom der du bor.
4) Taler FOR denne saken til de andre medlemmene og viktigst: stemmer for å beholde den liberale narkotikapolitikken i partiprogrammet (det skal revideres fram mot 2016).

Ikke vær redd for å virke uerfaren eller få prestasjonsangst. Det er en svært hyggelig gjeng med mange åpne mennesker, og alle er velkommen til å ta ordet.

Evt. gjør det samme i et annet parti hvis du ikke er enig med MDG...

Les forøvrig kommentarene i kommentarfeltet i disse to artiklene:

http://www.bt.no/meninger/debatt/Sli...l#.UwvD2vRdVy8

Her er det mye god argumentasjon, og en (relativt) saklig tone mellom debattantene. Det er på dette nivået debatten bør ligge.

Jeg vil legge til: Prøv alltid å forstå din motdebattants synspunkt, og prøv å finne noe du kan være enig i. Det gjør at du selv argumenterer mer saklig, og at din motstander blir lettere å overbevise.
Sist endret av dostojevski; 24. februar 2014 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.