View Single Post
Før jeg begynner: no offense.
Men jeg tror det viktigste for cannabis-debatten er at stoner-gjengen holder litt kjeft. Det bør ikke være brukerne som skal kreve legaliseringen. Legaliseringen skal ikke komme for at brukerne skal få det lettere å røyke cannabis, selv om man naturligvis også har frihetsspørsmålet i det hele, så tror jeg at det ikke er det som kommer til å velte dagens ruspolitikk.

Legaliseringen bør komme av den enkle grunn at den er den riktige måten å føre ruspolitikk på. Alkohol ødelegger liv, og mange sitter dessverre fastlåst i "tåken" også. Jeg kjenner flere. Poenget bør være at et regulert marked er bedre og tryggere for brukere og potensielle brukere - og mer økonomisk for staten da det kan føre til inntekter og bedre ressursbruk.

Derfor er det bra når politikere tar det opp, men ikke et leserinnlegg i lokalavisen av en 25-åring som bor i kjelleren hos moren sin og sier at det hadde vært digg å være stein mens man tar pizzaen ut fra ovnen, uten å tenke på politiet.

Som sagt, nå setter jeg ting på spissen, og jeg passer nok like godt inn i denne stereotypen som jeg selv beskriver her. Prøver ikke å dømme noen. Jeg røyker cannabis selv i ny og ne og mener det burde vært lovlig. Men jeg tror ikke det hjelper å like sider som "smoke weed everyday" og dele de på Facebook.