View Single Post
---

Fikk ikke endre det forrige, men kan si at det er null problemer å få tak i så å si alt "ulovlig" gjennom venner, for ikke å snakke om at jeg blir tilbudt hasj (very good quality!), kokain og speed annenhver meter om jeg går i visse strøk i Oslo. Hvis jeg hadde takket ja til alle tilbudene jeg fikk hadde jeg kommet hjem etter en gåtur med bæreposer fulle av ymse illegale stoffer.

Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
Så ok, det blir ikke mer tilgjengelig av legalisering, men er ikke cannabis farlig?
Nei.

Man er ikke i stand til å dø av cannabis. Og en skadelig effekt på hjernen din over en lang periode er ikke noe værre enn ved alkohol.
Vis hele sitatet...
Hvis du argumenterer slik kan jeg nesten garantere at du ikke kommer noen vei.

Cannabis ER farlig, selv om man ikke kan ta overdose og dø av det. Jeg kan garantere at du kommer til å tape en debatt om hovedfokuset ditt er å ufarliggjøre cannabis.

Nå er jo "farlig" i seg selv relativt, men det er ikke et argument for legalisering at noe er mindre skadelig enn alkohol.

Argumenter for legalisering:

Samfunnsøkonomi, unngå stigmatisering, hindre overdoser, øke kvalitetssikring etc.

Argumenter for kriminalisering:

Vel, det har vært prøvd med alkohol. Forbruket sank med omtrent 20%. (Ulempene det hadde er et tema for seg selv og hadde vært nok til å fylle en avis)
Sist endret av Antagonist; 23. februar 2014 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.