View Single Post
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Hei! Kan ikke mye om Bitcoins, men irriterer meg litt over at min lille investering på 1000 kr ifjor nå ikke er verdt mer enn 3-400 kr ifølge Coinbase. Ingen kan vel klare å tjene noe på dette? Skjønner ikke...

Det virker som det er ekstremt få norske nettbutikker man kan bruke Bitcoin i og at det var flere før. Hva er egentlig poenget med bitcoins lurer jeg på...
Vis hele sitatet...

Ja bc kan være en flopp eller det kan ikke være en flopp. Det er tjent milliarder av brukere av bitcoins siden starten. Og gjentatte ganger har eksperter og store deler av brukerskaren spådd at nå er toppen nådd og de selger unna i stort monn for å sikre gevinst. Så viser det seg at toppen var ikke nådd og verdien klatrer videre.

Det er umulig for noen her å ha en fasit på hva som skjer, og det er nok umulig eller bortimot umulig også for analytikere og profesjonelle investorer og finansfolk. Det er mye psykologi, det er litt opp til myndigheter og det er litt opptil de som miner. At kursen flater ut, svinger eller tilogmed går ned i visse perioder sier jo lite og ingenting om framtiden.

Bc som ellers, har du råd å leke og råd å tape så kjør på. Det kan gå bra, veldig bra eller dårlig eller tilogmed ende i at bitcoin går helt i null og forsvinner helt. Du må gjøre opp din egen analyse også får du investere, selge eller kjøpe utifra den.

Kommer vi dit at det blir vanlig med bc kort i lomma eller i en eller annen digital betalingstjeneste som vi bruker daglig? Muligens. Og skjer noe slikt så kan verdien stige himmelhøyt. Om det skulle vise seg å myndighetene strammer inn, vanskeliggjør eller tilogmed banner bc så kan verdien falle fort eller gå i null. Ingen vet sikkert. Ikke engang de som startet bc.