View Single Post
Trådstarter
4
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Sluttet cold turkey fra quintiapin 25mg som innsovingsmedisin i januar/februar i år. Kan ærlig innrømme at det var ett helvete, det gikk til slutten av april/begynnelsen av mai før jeg begynnte å få noenlunde normal søvn og søvnrutiner.
Det har ikke vært lett.
Du må være jævlig sta, jævlig lenge, men det går.
Hjalp meg godt at jeg er Ufør og ikke MÅ opp om morran. Hadde jeg skulle vært på jobb kl 07 hver dag, så hadde jeg vært arbeidsledig nå.
Vis hele sitatet...
Shit! Da har du vært flink da! Bruker du ingen ting nå?
Jeg har fått resept på et antihistamin nå (zonac) som skal være midlere for kroppen. Skal se om dettte fungerer for meg.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Slutte med qietiapin? Du sier det er det eneste som virker, da må du ikke slutte å ta dem da. Du må slutte i jobben. Ikke alle egner seg for å jobbe 3 skift turnus. Og når du sliter med søvn i utgangspunktet så vil du nok raskt merke at du strekker strikken i en 3 skiftturnus.

Be om å få gå kun dagvakter, eller kun nattevakter etc pga helsen eller finn deg en annen jobb. Og slutt å stjele medisiner. Om ikke ender du opp som pillenarkoman. Og får ennå mer å slite med. Quetiapin sålenge du ikke har fæle bivirkninger kan du bare spise med god samvittighet. Noen klarer seg faktisk ikke uten dem i forhold til søvn så om du er en av dem så synes jeg du skal fortsette å ta dem, men kutte alt annet av piller, i det minste alt som skaper eller kan skape avhengighet.

Blir du avhengig av quetipin? Vel i det minste ikke fysisk. Men hvor lenge tror du at kan fungere uten den? Du sover jo ikke bra helt uten. Så da får du nesten bare stå på den, og skaff deg en jobb der du går samme skiftet. Folk som sliter med søvn bør ikke komplisere livet sitt ennå mer med å jobbe i turnus som snur opp ned på døgnet støtt. Selv folk uten søvnproblemer fucker til livet sitt med å jobbe 3 skift turnus. Slike turnuser gir økt risiko for alvorlige sykdommer og iirc så er det også kortere levetid hos dem.
Vis hele sitatet...
Kommer nok ikke til å slutte i jobben min med det første da jobben er givende for meg og jeg hjelper andre menensker i jobben min. Jeg har fått fritak fra nattevakter inntil videre, så nå jobber jeg kun dag og kveld. Om jeg ikke får forlenget fritaket mitt fra nattevakter så får jeg heller vurdere å skifte jobb da. Jeg må kanske bare akseptere at jeg har alvorlig (og muligens kronisk) insomni, men jeg nekter å stå på quetiapin resten av livet. Det kan være farlig for fosteret hvis jeg i fremtiden skulle bli gravid, hvilket jeg ønsker om noen år. Jeg har nå fått resept på et antihistamin (zonac) som skal være ok å bruke både under graviditet og amming. Da har jeg i hvertfall en plan B. Hvis jeg noen gang føler behov for å stjele medisiner fra jobben igjen får jeg heller si ifra til lederen min så h*n skjønner hvor alvorlig problemet mitt faktisk er, så får ledelsen velge om de vil sparke meg eller tilrettelegge for meg. Heldigvis går søvnen litt bedre nå og jeg tror jeg skal klarer å trappe ned til 6,25 mg med quetiapin. Så fort jeg finner et apotek som faktisk har zonac på lager skal jeg gi det et forsøk. Håper virkelig det fungerer. Pillenarkoman skal jeg i hvertfall ikke bli.

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Gikk på 50mg og slutta bare uten noen form for nedtrapping. Sliter fortsatt med innsovning, noe jeg alltid har gjort så er vant med å operere på 4 - 6t søvn. Hender jeg tar Atarax som jeg har liggende hvis jeg er våken i mer enn 48t men det er ikke så altfor ofte og har ikke bivirkningene som gjorde at jeg slutta med Quetiapin. Den møkka der skal det mye til før jeg tar igjen.
Vis hele sitatet...
Så flink du har vært som har klart å slutte på quetiapin! Men shit, 48 t uten søvn?? Da hadde jeg blitt helt ødelagt... Sover du godt på atarax? Og får du noen bivirkninger?
Sist endret av TheDeathStar; 28. mai 2020 kl. 18:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.