View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At du har testet melatonin sier meg ikke så mye da du utelater mengden. 1mg, 2mg, 5mg, 10mg? Det er også forskjell på typen pille om det er instant release eller slow release. Cannabis kan øke melatoninproduksjonen med opp til 4000% (Kilde). Jeg har årevis med erfaring på dette og vil anbefale deg at du heller fokuserer på melatonintilskudd samt helt ordinære rutiner. Du spør om det er en risiko, og det er det veldig vanskelig å svare på fordi vi alle reagerer helt ulikt på cannabis. Det er heller ikke bare stoffets effekter i seg selv å tenke på men at du trener opp kroppen og hjernen din til at dette er noe du trenger for å sove. Risikoen kan du sikkert føle på om du stopper akutt å røyke nå. Klarer du det ikke, vel da har du kanskje et lite problem? Hjernen din produserer nok ikke melatonin av seg selv nå fordi... why should it?

De helt ordinære justeringene er noe de fleste glemmer (meg selv inkludert) og tror de må ha drugs for det ene eller det andre. Droger er den enkle løsningen på veldig mye. Søvn er komplekst og det kan være flere ting som sammenlagt blir et problem.
  • Hvordan du utsetter øynene dine for lys på kvelden.
  • Melatonin produseres avhengi av lys så dersom du stirrer i telefonen så har det motvirkende effekt om du tar tilskudd.
  • Test ut sovemaske for dypere søvn og raskere mørke. Den "tvinger" deg også til å ikke åpne øynene (tenk lys).
  • Les alt her.

Jeg har svært sjeldent iløpet av mitt lange liv, møtt friske mennesker som tar vare på seg selv, er rutinerte, passer på sin helse og har søvnproblemer som du beskriver. Jeg tror bare ikke på det rett og slett. Du har bare valgt en enkel løsning. Det er forsåvidt HELT greit, men det er en risiko der. Å gå på melatonin i lengden er heller ikke nødvendig. Det skal fungere fint å trappe ned sakte for så å bare slutte.

Med forbehold: dette svaret er til et oppegående og friskt menneske uten psykiske og fysiske plager - som bare har valgt å røyke hasj på kvelden fordi det er en quick solution.